İŞLETİM SİSTEMLERİ

Açık Kaynak Kodlu İşletim Sistemleri (Linux)

  • Ubuntu
  • Centos
  • FreeDos32
  • GNU/Hurd
  • Haiku
  • NetBSD
  • ReactOS
  • Pardus (Türkiye)

Linux/GNU: Unix benzeri bir işletim sisteminin genel adıdır. Açık kaynak kodlu işletim sistemleridir. Bu işletim sistemi kol saatinden bilgisayara her işlevde kullanılır. Linux işletim sistemleri Windows, Mac gibi işletim sistemleri içerisinde ikinci bir işletim sistemi olarak çalışabilmektedir.
Linux adı altında birçok açık kaynak kodlu işletim sistemi mevcuttur. Linux işletim sistemi kişiye özel kodlanabilir ve tasarlanabilir olması onu kişiye ait yapmaktadır. Ama Windows Kurulu bir işletim sisteminde olan programların birçoğu Linux işletim sisteminde yoktur. En kötü yanı da Windows ortamında kurulu olan programın Linux’ta çalışmamasıdır.

Kapalı Kaynak Kodlu İşletim Sistemleri

  • ChromeOS: Google tarafından Linux çekirdeği esas alınarak tasarlanmış bir işletim sistemidir.
  • Mac OS X: Apple şirketi tarafından çıkarılan grafik ve animasyon üzerine yoğunlaşan kişiler tarafından tercih edilen bir işletim sistemi türüdür. Bu işletim sistemi Apple markası altında macbook, macbookpro, imac, macserver ve macbookair gibi kendi bilgisayarları üzerinde kurulu olarak gelir ve satın alınamaz.
  • Microsoft Windows: Kişisel bilgisayarlarda en çok tercih edilen işletim sistemidir. Microsoft Windows, 1981 yılında ilk olarak MS-DOS işletim sistemi üzerine IBM tarafından piyasaya sürülmüştür. MS-DOS’un gelişmesiyle ilk Windows sürümü olan Windows 95 piyasaya çıkmıştır. Windows 95’ten 3 yıl sonra Windows 98 ile ilk olarak exe tabanlı uygulama yapılmıştır. 98’den sonra XP’nin hayatımıza girmesiyle yeni nesil işletim sistemleri şekillenmiştir.
    Masaüstü bilgisayarlarda Windows, diğer işletim sistemlerinden çok daha yaygın olarak kullanılmaktadır ve çeşitli araştırmalar Windows’un masaüstünde pazar payının %90 ile %98 arasında olduğunu göstermektedir.
    Microsoft Windwos Version’ları
    Operating System Version Number
    Windows 10 10.0*
    Windows Server 2016 10.0*
    Windows 8.1 6.3*
    Windows Server 2012 R2 6.3*
    Windows 8 6.2
    Windows Server 2012 6.2
    Windows 7 6.1
    Windows Server 2008 R2 6.1
    Windows Server 2008 6.0
    Windows Vista 6.0
    Windows Server 2003 R2 5.2
    Windows Server 2003 5.2
    Windows XP 64-Bit Edition 5.2
    Windows XP 5.1
    Windows 2000 5.0

 

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑